Tentoonstellingen

Wij organiseren en doen elk jaar mee aan diverse tentoonstellingen. Hier kunt u komen kijken en ruiken om te genieten van zo veel mogelijk soorten lathyrussen. Kijk in de agenda voor data en adressen.

Tentoonstelling: informatie voor deelname

Het Aanmeldformulier en Prijsvraagprogramma kunt u downloaden door op de betreffende woorden te klikken.

Tentoonstelling in de Kasteel Groeneveld 2018

Met 5000 Lathyrus bloemen, gesponsord door de beroepskwekers Laurens Akerboom, Rob Hoogeveen, Dick Hoogeveen, Henk Hoogeveen en Jan van Schie, heeft de Vereniging van 18 t/m 21 mei een mooie show neergezet in de Vestibule en de Huydecooperzaal van Kasteel Groeneveld in Baarn. De materialen waren beschikbaar gesteld door Dorcas winkel Aalsmeer, en voor een lange houdbaarheid heeft Chrysal snijbloemenvoedsel ter beschikking gesteld. De bloemwerken zijn gemaakt door Esther, Annemieke, Dieneke en Loes. De creaties stonden in het teken van een bruiloft. Hieronder ziet u een sfeerimpressie.

Tentoonstelling in de Tuinen van Appeltern 2017

Met bloemen (5000 stuks) van de beroepskwekers heeft de Vereniging in de week na Moederdag een mooie show neergezet in de koepelkas. Voor het maken van de bloemstukken hebben we hulp gehad van Esther en Margret. De dames maakten bijzondere creaties waar het publiek met bewondering naar heeft gekeken. Hieronder een sfeerimpressie.

Tentoonstelling en Keuring 2017,

Hoeve Ravenstein, Baarn

Voor de keuring op 28 juni 2017 op de Hoeve Ravenstein in Baarn, werden meer inzendingen aangemeld dan er uiteindelijk kwamen. Reden: de kwaliteit van de bloemen was niet goed. De jury kende toch de beschikbare bekers toe. Bekers werden gewonnen door: Dhr. J. Ruesink (Carlee Beker met Tracy Ann (9.40 punten) en de Stambokaal bij de Spencers Gemengd (9.50 punten), ATV Ons Genot de Zilveren Kan voor de Drie Langste Stelen (116 punten), Dhr. van Hulten een beker voor Lathyrus latifolius ‘Pink Pearl’ (9.00 punten), ATV Ons Genot de AVVN beker voor Lathyrus latifolius (8.90 punten), Hoeve Ravenstein de Reitsma Wisselmedaille voor Cupid Mixed (9.00 punten), Hoeve Ravenstein met Edith Flanagan de Westra Beker en tenslotte Dhr. van Hulten de NLV beker voor een Top Presentatie van de Lathyrus. Naast de Keuringsvaasjes, was er ook een mooi ‘gedekte’ tafel, met daarop een servies met bloemversiering. Hiervoor was veel belangstelling, omdat het laat zien wat je allemaal met Lathyrus kunt doen. De tentoonstelling vond plaats van donderdag 29 juni tot en met 1 juli. Hieronder kunt u nog even nagenieten van deze mooi show!